Kritik: F.P. Journe’s Pink Élégante Ur til Brystkræft Velgørenhed – For meget opmærksomhed eller ægte støtte?

Så er den her igen – endnu en luksuriøs urdesigner, der forsøger at signalere støtte til velgørenhed ved at producere en specialudgave af deres ur. Denne gang er det F.P. Journe, der har skabt en pink Élégante ur med en lyserød gummiren til at samle penge ind til Breast Cancer Research Foundation.

Men er det virkelig ægte støtte, eller er det bare et trick for at få opmærksomhed og positiv PR? Jeg vil vove at påstå, at det ligger tættere på det sidste. Selvfølgelig er det flot, at en virksomhed vil donere penge til en god sag, men det virker lidt som om, at det er mere for at promovere deres eget brand end for at hjælpe kvinder med brystkræft.

Der er mange andre måder at støtte velgørenhed på, end at lave en specialudgave af et ur og sælge det til overpris på en auktion. Virksomheder bør måske overveje at donere direkte til velgørende organisationer eller engagere sig i frivilligt arbejde i stedet for at forsøge at profitere på andres lidelser.

Ja, det er et smukt ur, og pengene går til en god sag, men lad os ikke glemme, hvad der virkelig betyder noget – ægte støtte og handling, ikke bare en fancy facade for at vise, hvor velgørende en virksomhed er. Lad os håbe, at F.P. Journe og andre lignende brands tager denne kritik til sig og handler derefter fremover.


Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *